Log in

Werkwijze


De innovatieve softwaretoepassingen van Finhill vormen één geheel. Zo kunnen wij snel en veilig samenwerken met u, uw werknemers, uw leveranciers en de Belastingdienst. U kunt zelf kiezen hóe u met ons wilt samenwerken: alles uitbesteden, gedeeltelijk zelf doen of een medewerker van Finhill die u op kantoor ondersteunt. En dat is natuurlijk geen robotje, maar een prettige collega met een hoge mate van expertise… Finhill heeft een drietal concepten ontwikkeld. Afhankelijk van de grote van uw onderneming en de tijd die u wilt besteden aan de administratie is er altijd een passende oplossing. Heeft u andere wensen? Dat kan altijd! Dan gaan we met u aan tafel voor een oplossing op maat.


Voor aanvang van de relatie worden alle systemen ingericht en gekoppeld met de bank en de leveranciers van de klant.

De bankmutaties worden zo automatisch op dagelijkse basis verwerkt.

Alle inkoopdocumenten worden door FINHILL ontvangen en verwerkt. De klant krijgt ieder maandagochtend een e-mail met het verzoek de door FINHILL ontvangen inkoopdocumenten goed te keuren via een portal waar de klant de facturen kan inzien.

De verkoopfacturen worden door de klant op een portal van FINHILL gemaakt en op het moment dat de verkoopfacturen door de klant verstuurd worden worden ze gelijk verwerkt.

Aan het eind van ieder tijdvak ontvangt de klant de aangifte omzetbelasting.

Voordeel van dit concept is dat de boekhouding volledig verwerkt wordt zonder dat de klant nog documenten naar FINHILL hoeft te mailen of hoeft op te sturen.
De klant doet zelf (een deel van) de boekhouding en boekt met een inlogcode online alle documenten. Hierbij wordt gebruik gemaakt van moderne en geavanceerde software.

Deze software is zeer gebruikersvriendelijk en vereist geen specifieke kennis van ingewikkelde (boekhoud-)software. De software is een beveiligde web-based applicatie. Dit wil zeggen dat het op een veilige manier altijd en overal beschikbaar is via het internet.

FINHILL doet periodiek de controles en de klant ontvangt na afloop van iedere periode de aangifte omzetbelasting.

Vóór het in gebruik nemen van onze software wordt de werking zorgvuldig uitgelegd. Voorwaarde is uiteraard wel dat de klant de basisbeginselen van het boekhouden beheerst. Voor facturatie is deze brede basiskennis niet noodzakelijk.
Een medewerker van FINHILL komt zoals overeengekomen, bijvoorbeeld wekelijks, op kantoor bij de klant de boekhouding doen.

Hij of zij kan via een beveiligde internet verbinding inloggen op onze server en zo alle documenten verwerken. Een vaak genoemd voordeel is dat alle documenten bij de klant op kantoor blijven.

Na afloop van een boekjaar is er geen onderscheid meer tussen de concepten. Het jaar wordt afgesloten, het jaarverslag wordt samengesteld, de aangiftes inkomstenbelasting worden gemaakt en in geval van een rechtspersoon wordt de aangifte vennootschapsbelasting gemaakt, evenals de notulen van de aandeelhoudersvergadering en de stukken ten behoeve van de publicatie bij de Kamer van Koophandel.